Po pro mě dlouhém očekávání a vyhlížení pošťáka s tím "správným" oznámením o uložení balíku, jsem se konečně dočkal. Jakmile mi ho předal, okamžitě jsem se vydal rychlostí, podle strážců zákona dosti vysokou, na poštu. Pokuta byla druhořadá, hlavně rychle získat to, na co jsem tak čekal. Po otevření balíku jsem se začal probírat setem předních hydraulických brzd od integy. První dojem byl umocněn velmi dobrým a hlavně funkčním vzhledem celého systému. Na řadu přišla montáž. Integy dodávají foto návod, takže namontovat brzdy se nezdál být problém. Montáž je i pro méně zkušeného zvládnutelná a po pár hodinách byl systém kompletní a připraven k odvzdušnění. V setu je náplň i příslušenství na odvzdušnění, tak nebránilo nic se o naplnění pokusit. Já zvolil povolení odvzdušnovacího imbusu na každém brzdiči zvlášť a postupném protlačení brzdové kapaliny injekční stříkačkou od vstupu na hlavním brzdovém válci. Následovala kontrola těsnosti a utažení všech spojů které propouštěly, montáž a seřízení ovládacího táhla a serva. Servo plynu/brzdy by mělo být silnější. Já použil SC-1256TG. K brzdám výrobce doporučuje set předních extenderů. Integy je mají, ale na můj vkus příliš široké (2.5 cm na kolo) a po jejich montáži se brzdič vůbec neskryje do kola . Já si extendery nechal vyrobit o 1cm větší, než je originál. Tím je brzdič téměř celý v disku kola a i kotouč má stále dostatek místa. Následovala minimální úprava karoserie a montáž byla hotova.
První test se odehrál v místním hlíněném dole. Povrch byl mírně sypký. Začali jsme s měřením. Označili jsme rozjezd, začátek brzdění a brzdnou dráhu. Baja s brzdami zastavila téměř o 1/3 dříve než baja bez brzd. Test jsme několikrát opakovali se stejným, né-li lepším výsledkem blížícím se 1/2 brzdné dráhy. Vše je ovšem relativní a výsledek je někde mezi danými údaji. Já mám RC vysílač s funkcí ABS a s tímto baja brzdí výborně. Následovalo ježdění na trati a brzdy fungovaly skvěle. Baja oproti ostatním viditelně brzdí, žádné nutné seřizování po pár kolech, žádné přibržďování a zaseknutí kol v plném vytočení rejdu jako u mechanických brzd. Ještě uvidíme, jak se baja bude chovat na asfaltovém povrchu. Jediný problém, který jsem zjistil je, že pokud se člověk naučí využívat všech výhod hydraulických brzd, tak nebude mít s kým jezdit.
Pro RCplace.cz článek a foto Lukáš Cabák