TOPlist

Ubytování Vyškov.
Podporuje mojeID

NOVINKY

arr3Klientská sekce pro registrované zákazníkyVážení zákazníci, novinkou e-shopu je spuštěná "klientská sekce" pro registrované zákazníky. Zde...

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

KONTAKT

shop@rcplace.cz
V případě jakékoliv otázky nás neváhejte
kontaktovat e-mailem

» Jak seřídit karburátor
Jak seřídit karburátor

 

Označení a k čemu slouží jehly na karburátoru:
L - jehlou seřizuješ volnoběh a přechody.
H - Jehlou maximální otáčky.

Označení a k čemu slouží jehly na karburátoru:

L - jehlou seřizuješ volnoběh a přechody.

H - jehlou maximální otáčky.

Jak seřizovat karburátor WALBRO:

Doporučené základní nastavení jehel je:

  • 1.25 na "L" i "H" u motorů Zenoah
  • 1,25 na "L" a 1,5 na "H" u motorů CY
  • pak doštelovat podle chodu a situace.

Při použití tuningových výfuků se může základní nastavení jehel změnit.

Polohy obou jehel se současně promítají do chodu motoru a jedna ovlivňuje druhou. Při otáčení jehlami postupujte vždy pouze o 1/16 otočení a pak vyzkoušejte změny.

Tedy pokud sáhneš do jedné, zpravidla musíš sáhnout i do druhé.

Návod na nastavení WALBRO:

1. Nechte běžící motor zahřát po dobu 60-90 sekund (závisí na okolní teplotě a kvalitě chlazení) na volnoběh. Pak pomalu přidejte plyn (POZOR MODEL MUSÍ BÝT ZAJIŠTĚN PROTI POHYBU) .

2. nastavte motoru maximální otáčky pomocí jehly karburátoru označené „H“ při maximálním plynu.

3. Stáhněte plyn a nastavte směs pro stabilní volnoběh jehlou karburátoru označenou „L“. Pak použijte stejnou jehlu na nastavení plynulého přechodu z volnoběhu do plného plynu. Správně nastavený motoru bude mít stabilní nízký volnoběh a nebude zvyšovat ani snižovat volnoběžné otáčky po stažení plynové klapky na volnoběh.

4. Pokud motor mírně zvyšuje otáčky při staženém plynu je příliš chudý.

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste volnoběh znovu.

5. Na druhé straně pokud motor otáčky při volnoběhu snižuje, je příliš bohatý.

ŘEŠENÍ:. Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste volnoběh znovu

6. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento pomalu a pozdě akceleruje je příliš chudý.

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste akceleraci znovu.

7. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento „brblá a pomalu akceleruje až zhasíná“ je příliš bohatý.

ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste akceleraci znovu.

Maximální otáčky motoru:

Jednoduše řečeno - dám plný plyn a "točím" jehlou H tak, aby otáčky motoru byly co nejvyšší.

Můžou nastat tři případy:

1- otáčky nejsou nejvyšší - utáhnout jehlu

2- otáčky jsou v pořádku - nechat tak

3- otáčky nejsou nejvyšší - motor se jakoby dusí - povolit jehlu

Je to jenom věc sluchu.. Wink

 

Autor: Jarda Vostrý - RCA Rakovník